فهرست مطالب

نحوه سفارش طراحی سایت  سوالی که در ذهن برخی از اشخاص و شرکت هایی که قصد ایجاد سایت دارند آن است که نحوه سفارش طراحی سایت به یک شرکت طراحی وب سایت به چه صورت است و در درخواست های خود می بایست چه مواردی را مد نظر قرار داد و درخواست نمود. در ادامه توضیحات کاملی را در ارتباط با نحوه سفارش طراحی سایت خواهم دارد.

ثبت دامنه

قبل از هر موردی در مورد تعرفه ثبت دامنه و تمدید آن و همچنین نحوه اعلام برای تمدید پرس و جو نمایید. قیمت ثبت دامنه بسته به پسوند آن متفاوت است و برای دامنه های ir در حدود 7 هزار تومان و برای دامنه های com در حدود 350 هزار تومان می باشد.

همچنین از نحوه تمدید نیز مطلع شوید و اینکه چه مدتی قبل از زمان انقضاء دامنه شرکت طراح شما را از موضوع با خبر می نماید. در مورد انتخاب نام دامنه حتما قبل از ثبت دامنه با متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت مشورت نمایید تا بهترین دامنه را برای کسب و کار خود ثبت نمایید.

انتخاب نام دامنه مناسب کمک بسیاری به موفقیت وب سایت می نماید پس در انتخاب نام دامنه حتما مشورت بگیرید.

فضای هاستینگ

تهیه فضای هاست وب سایت خود را بهتر است به شرکت طراح وب سایت خود واگذار نمایید زیرا مشکلاتی در آینده ممکن است برای وب سایت شما به وجود آید که در صورتی که شما طراحی سایت و فضای میزبانی وب خود را از شرکت های متفاوتی تهیه نموده باشید ممکن است شرکت های ارائه کننده خدمات بروز مشکل را به یکدیگر نسبت دهند که در این وضعیت یافتن مشکل معمولا ساده نمی باشد.

پس بنابراین بهتر است خدمات هاستینگ خود را زیر نظر طراح وب سایت تهیه نمایید و همچنین می بایست از میزان فضای هاستینگ اختصاص داده شده و پهنای باند ماهیانه و همچنین تعرفه ارتقاء هاستینگ با خبر شوید. بسته به زبان برنامه نویسی که طراحی وب سایت برای برنامه نویسی وب سایت از آن استفاده می نماید سیستم عامل سرور شما انتخاب خواهد شد. برای سایت های نوشته شده به زبان PHP سرور لینوکس و برای سایت های نوشته شده با زبان برنامه نویسی ASP.NET سرور ویندوزی مناسب تر است.

قالب وب سایت

پس از دامنه و هاست مرحله بعدی مشخص نمودن قالب وب سایت می باشد که دو راه برای آماده سازی قالب مورد نظر وب سایت شما وجود دارد که روش اول خرید قالب از فروشگاه قالب می باشد که در این روش کافی است با مراجعه به فروشگاه قالب مورد نظر خود را از بین 100 هزار قالب موجود انتخاب نموده و درخواست پیاده سازی آن را به شرکت طراح وب بدهید.

در روش دوم قالب توسط گرافیست و با توجه به نیازهای شما پیاده سازی می گردد و قالب به صورت اختصاصی برای شما طراحی می گردد. به شما توصیه می نماییم که قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه از فروشگاه قالب خریداری نمایید و یا اینکه طراحی قالب اختصاصی نمایید به فروشگاه قالب مراجعه نمود و قالب های موجود را بررسی نمایید.

ممکن است قالب مد نظر شما در بین قالب های وجود داشته باشد و حتی اگر هم نباشد رویت قالب های موجود دید بهتری برای طراحی قالب اختصاصی به شما خواهد داد.

برنامه نویسی امکانات وب سایت

برنامه نویس وب سایت در این مرحله با توجه به امکانات درخواستی مورد نظر شما موارد را در سایت برنامه نویسی می نماید. برای آنکه در آینده با طراح وب سایت دچار مشکلی نشوید حتما بهتر است لیست امکانات درخواستی وب سایت خود را در قالب فایل RFP تهیه نمایید و به شرکت طراح اعلام نمایید تا برآورد هزینه بر اساس آن انجام گردد. تهیه و ارسال فایل RFP می تواند موفقیت وب سایت شما را در آینده تضمین نمایید بنابراین حتما قبل از آغاز پروژه این فایل را آماده نمایید. .

درج اطلاعات وب سایت

پس از پیاده سازی قالب وب سایت توسط طراح وب سایت مرحله درج مطالب و اطلاعات وب سایت است. در این مرحله کارفرما می بایست مطالب مورد نیاز وب سایت را به طراح ارائه نمایید تا طراح مطالب وب سایت را بارگذاری نماید. در این مرحله سعی نمایید مطالب وب سایت خود را به صورت دسته بندی شده و کاملا مشخص به شرکت طراح وب سایت ارسال نمایید. البته می توانید مطالب وب سایت را خود در سایت بارگذاری نمایید. امروزه با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا می توان آموزش درج مطالب وب سایت را به کارفرما انجام داد تا کارفرما مطالب وب سایت را خود در سایت بارگذاری نماید. درج و مدیریت مطالب وب سایت کار ساده است و در حد مدیریت وبلاگ است و البته آشنایی با آن نیاز به کار بر روی آن دارد. در صورتی که درج مطالب وب سایت را خود بر عهده بگیرید هزینه تمام شده طراحی سایت شما پایین خواهد آمد و البته به شما توصیه می نماییم در صورتی که مشکل بودجه ای ندارید درج اطلاعات خود را به شرکت طراح وب سایت واگذار نمایید زیرا کیفیت درج اطلاعات توسط طراحی وب از کیفیت کار شما معمولا بالا تر است.

ایمن سازی وب سایت

موردی که کمتر به آن توجه می گردد ایمن سازی وب سایت می باشد. یک وب سایت برای آنکه دچار مشکلات امنیتی نگردد حتما می بایست از روش های مختلف ایمن سازی گردد تا در آینده مشکلی برای سایت به وجود نیاید. بهتر است از طاح وب سایت خود از روش های ایمن سازی پرس و جو نمایید و مطلع شوید آیا در پروژه روش هایامن سازی انجام می گردد و یا خیر.

بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی وب سایت باعث افزایش سرعت وب سایت و همچنین بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو می گردد که این عملیات معمولا از طریق انتخاب عناوین مناسب برای صفحات، بهینه سازی کدهای وب سایت، بهینه سازی آدرس دهی و ساختار صفحات، فعال سازی سیستم کش وب سایت، فعال سازی سیستم های فشرده سازی نظیر GZIP در وب سایت و همچنین بهینه سازی تصاویر انجام می گردد.

بهینه سازی درست و اصولی وب سایت تاثیر بسیاری در موفقیت وب سایت خواهد داشت و بنابراین حتما از شرکت طراح وب سایت روش های بهینه سازی را جویا شوید و شرکتی را برای راه اندازی وب سایت خود انتخاب نمایید که به مقوله بهینه سازی توجه می نماید. در عملیات بهینه سازی وب سایت کلیه خطاهای سئو وب سایت برطرف می گردد و سایت به صورت کامل برای موتورهای جستجو بهینه سازی می گردد.

پشتیبانی وب سایت

با توجه به آنکه وب سایت شما در طول سال آینده می بایست آنلاین باشد تا کاربران بتوانند آن را مشاهده نمایند پشتیبانی وب سایت بسیار مهم می باشد و بنابراین بهتر است از نحوه پشتیبانی شرکت طراح وب سایت با خبر شوید.

رویت پروفایل و نمونه کارهای گذشته و سابقه و تجربه کاری شرکت می تواند بیانگر توانمندی مجموعه باشد. همچنین برای اطمیمنان از نحوه پشتیبانی مناسب شرکت طراحی سایت می توانید از برخی از شرکت هایی که توسط شرکت مذکور سایت برایشان راه اندازی شده در مورد نحوه پشتیبانی و رضایت مندی ایشان پرس و جو نمایید.

سئو سایت

پس از آنکه سایت را راه اندازی نمودید می توانید عملیات بالا آوردن وب سایت در موتورهای جستجو را بر روی وب سایت خود انجام دهید. عملیات سئو از روش های مختلفی انجام می گیرد که برخی از این روش ها ممکن است در آینده به سایت شما لطمه وارد آورد.

تشخیص آنکه شرکت از روش درستی استفاده می نماید و یا خیر ممکن است از توان شما خارج باشد بنابراین به شما توصیه می نمایم کار سئو و بهینه سازی وب سایت خود را به شرکت های معتبر طراحی وب سایت واگذار نمایید.

در پایان

در این مقاله سعی نمودم جنبه های مختلف وب سایت را بررسی نمایم اما در مورد نحوه سفارش وب سایت شما می بایست با توجه به موارد ذکر شما در بالا لیست کامل امکانات و موارد لازم در سایت در قالب یک فایل RFP به شرکت طراحی سایت اعلام نمایید تا شرکت بر اساس نیازمندی های شما قیمت و مدت زمان اجرای پروژه را اعلام نماید. هر چه اطلاعات کامل تری در زمان سفارش طراحی سایت به شرکت طراح اعلام نمایید در آینده با مشکلات کمتری مواجه خواهید بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x