فهرست مطالب

در این مطلب می خواهیم بدانیم که وظایف یک مشاور سئو چیست ، یک مشاور سئو ، باید با دانش و امکاناتی که در اختیار دارد ، روش های صحیحی برای موفقیت در سئو سایت و پروژه به کار گیرد ، خوب است بدانید که این گاهی کافی نیست ، چرا که در رقابت در کلمه های دشوار گاهی ممکن است بدون اینکه بدانید با ده ها سایت که هرکدام تیمی حرفه ای در اختیار دارند مجبور به رقابت می شوید ، این خود امری است که کار را گاهی برای مدیران حرفه ای به دلیل هزینه های بالا ، کمی دشوار می کند ، در بعضی موارد مدیران بر اساس رقبای موجود تصمیم می گیرند سئو را از اولویت در دوره هایی خارج نمایند ، یهنی این بهترین کار در آن زمان خاص خواهد بود ، ولی با آموزش سئو می توان یک سایت را به بهترین شکل ممکن سئو کرد و به صفحات اول گوگل رساند و این امر مستلزم کمک گرفتن از یک مشاور سئو حرفه ای خواهد بود .

 

یک مشاور سئو باید بررسی کند که خود سایت از لحاظ ساختاری ، برای موتور های جستجو مانند گوگل درست ساخته شده یا باید تغییراتی در آن داده شود ، یکی دیگر از وظایف مشاور سئو ، جمع آوری گذشته سایت می باشد ، برای مثال در 3 ماه اخیر چه میزان محتوا و چه تعداد پیوند خارجی یا همان بک لینک برای سایت کار شده است و این که این لینک ها مفید و حرفه ای بوده اند یا نه باید تغییراتی در آن ها داده شود ، سپس باید دید رقبا در چه وضعیتی هستند ، با این نگرش می توان درست تصمیم گرفت  و برای آینده برنامه ریزی درست انجام داد و پروژه سئو سایت را مدیریت کرد ، پس با شناخت قابلیت های سایت ، پیشینه سایت ، و تحلیل رقبا می توان برای پیشرفت پروژه تصمیم گرفت و امکانات مجموعه را در کنار این لیست آورد تا به اعداد درست توانایی رسید ، لازم به ذکر است که تولید محتوا و هزینه لینک سازی از مهم ترین موارد می باشند ، برای سئو سایت خود باید به یک مشاور سئو حرفه ای و قابل اعتماد مراجعه کنید ، اگر اولین تصمیم را درست اتخاذ کنید در نهایت به یک سایت بسیار معتبر در گوگل خواهید رسید .

برای چینش اطلاعات در کنار هم و به دست آوردن نقشه راه ، کمی نیاز به دانش برنامه نویسی خواهد بود که یک مشاور سئو حرفه ای قطعا این دانش را دارد ، مثلا تعداد خط ها یا کدهای سازنده در صفحات سایت نسبت به محتوا نباید خیلی زیاد و بیشتر از 90 درصد باشد و برای رسیدن به این نتیجه مشاور سئو باید روش های خوبی را به کار گیرد از جمله استفاده نکردن از کدهای سنگین ، برای این که بتوانید به تحلیل سئو سایت رقبا بپردازید ، باید یک مشاور خوب سئو استخدام کنید و با گذاشتن زمان برای این کار جایگاه حقیقی و میزان کاری که رقبا انجام می دهند را بررسی نمایید ، این مرحله یکی از مهم ترین مراحل سئو سایت می باشد ، برای این که بتوانید از کار مشاور سئویی که استخدام کردید مطمئن باشید ، بعد از طی کردن مراحل اولیه باید کمی زمان بدهید ، در دو ماه اول ممکن است نتیجه ای نبینید ولی در 6 ماه اول اگر باز هم نتیجه ای ندیدید ، باید مشاور سئو خود را تغییر دهید و خدمات سئو سایت خود را از شرکت سئو دیگری دریافت کنید یا این که به او بگویید تغییری در روش خود ایجاد کند ، یکی دیگر از وظایف یک مشاور سئو تهیه لیست هدف ها و کارهایی که باید انجام شود و لیست جزئیات وظایف افراد برای موفقیت در سئو است  ، از جمله مهم ترین وظایف یک مشاور سئو می توان به تهیه و انتشار مطلب سئو شده ، لینک سازی درونی بین محتواها ، سئو و لینک سازی خارجی یعنی خرید بک لینک حرفه ای ، کامنت گذاری یا review rate و  vote ، بررسی روند کار در وب مستر گوگل ، لازم به ذکر است که این چند کار با توجه به پروژه های گوناگون همیشه ثابت هستند و از وظایف همیشگی مشاور سئو می باشند و او موظف به تهیه و یا نظارت بر روند انجام آن ها می باشد .

از جمله مسئولیت های مشاور سئو انجام آزمون ها ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج ، شناسایی فرآیند و رویکرد برای رسیدن به حداکثر ROI در کمپین های جستجوی پولی ، پیگیری ، گزارش و تجزیه و تحلیل وب سایت ، کمپین ها و طرح های  PPC ، مدیریت هزینه های کمپین ، صرفه جویی در بودجه ، برآورد هزینه های ماهانه و تطبیق اختلافات ، بهینه سازی صفحات کپی و فرود برای بازاریابی موتور جستجو ، کشف کلید واژه ها ، گسترش و بهینه سازی ، تحقیق و پیاده سازی توصیه های بهینه سازی توسط موتور جستجو ، تحقیق و بررسی لینک های تبلیغاتی رقیب ، توسعه و پیاده سازی استراتژی ساخت لینک کار با تیم توسعه جهت اطمینان از اینکه بهترین شیوه های سئو به درستی روی کد توسعه یافته جدید اجرا می شود ، کار با تیم های سرمقاله ای و بازاریابی برای هدایت SEO در ایجاد محتوا و برنامه نویسی محتوا ، ارائه پشنهادات برای تغییردر طراحی وب سایت ، محتوا ، لینک دهی و عوامل دیگر به منظور بهبود موقعیت های SEO برای کلمات کلیدی هدف می باشند .

پیش نیازهایی که یک مشاور سئو باید داشته باشد از جمله تجربه های ثبات شده  SEO ، تجربه های ثبات شده SEM در مدیریت کمپین های PPC در سراسر گوگل ، یاهو و بینگ ، درک جامع از بازاریابی عملکردی ، تبدیل و کسب مشتری آنلاین ، تجربه عمیق در مورد کار با ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت ، تجربه کار با ابزارهای مدیریت پیشنهاد به عنوان مثال ، معادلات کلیک ، مارین ،  Kenshoo، Search Ignite ، تجربه کار با A / B و آزمایش های چند متغیره ، دانش کاری در مورد HTML و CSS ، محدودیت ها و توسعه جاوا اسکریپت ، شناخت شاخص های رتبه بندی و الگوریتم های موتور جستجو ، به روز بودن با آخرین روند و بهترین شیوه ها در SEO و SEM ، مدرک لیسانس  یا مدرک کارشناسی ارشد در رشته مرتبط می باشند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *